Do Follow Me ! :D

Duit :/





Morning Earthlings :)

Mulakan pagimu dengan bismillah. Semangatkan pagimu dengan sarapan . Ceriakan pagimu dengan senyuman :)
Okayy then, sekarang aku nak cakap pasal duit .

Duit ? Kalau difikirkan tentang duit cuti-2 sekolah ni memang stress . Hmm . Seriously, aku sedang perlukan duit . Banyak benda yang aku perlu gunakan duit . Kalau nak cari kerja cuti-2 ni , memang tak lah . Sekarang pun aku ada partime, kena jaga dua orang adik aku yang masih kecik . Kecik ? kecik lah sangat kan . Haha


Back to the topic, sebenarnya ada beberapa sebab aku perlukan duit . Hutang kay hutang . Aku berhutang dengan mak sedara aku RM126. Bagi aku , nilai dia cukup banyak . Actually , semua sebab aku gatal nak uruskan hal baju kelas . Nak dijadikan cerita, kawan kelas aku yang suruh order untuk satu kelas, siapa yang tak bayar lagi tu bayar lepas baju dapat . Then , bila baju dah dapat , ada yang tak bayar . Memang ada yang cakap tak nak, tapi kawan aku yang suruh order untuk one class . Aku order baju dengan my aunty sebab dia kerja dibawah syarikat yang ambik tempahan baju, macam tu lah .



And and bila dan dapat baju, aku yang kena tanggung semua . Banyak problem bila dah dapat baju. First, baju warna dia macam lusuh. Second, baju dia besar sangat-2 sampai kena alter . Bila nak alter tu, kena bayar pula duit alter baju . Paling kurang pun 4ringgit . Ramai yang complain, expecially budak-2 lelaki . Masalahnya sekarang, aku yang dapat banyak masalah . Disebabkan mereka-2 yang tak bertanggungjawab tu tak bayar, aku yang ditimpa beban sampai beratus kena ganti. What the hell -,-


Ditambahkan lagi sekarang waktu cuti, aku tak tahu nak dapat duit dekat mana. Hmm. Lagipun banyak benda lagi aku nak buat yang menggunakan duit . Phone aku, battery condemn . Lepas tu, aku nak kena tukar android, sebab android yang aku guna sekarang melambatkan phone aku . Number aku pun dah lama tak top-up . Nak balas message peminat pun tak boleh . Haha .

Okayy, till here . Bye :) 


thanks for willing to stop here and read mine :)

No comments: