Do Follow Me ! :D

For A Girl Out There :)


Assalamualaikum,

Post nie ditujukan untuk someone yang juga kaum hawa like me :) bukan berniat untuk nak mengata tapi sekadar memberi peringatan. okayy. post nie dituju khas untuk someone yang memang aku dah lama sabar, tapi kali nie sabar aku dah terlebih batas .

Kalau nak jadi perempuan tue, biar lah ada maruah sikit kann. tak banyak pun tak apa, atleast ada lah juga maruah tue. boleh lah juga aku nak hormat dia. sampaikan dia sanggup gadai maruah dia hanya sebab lelaki dan untuk mendapatkan lelaki yang belum tentu dia akan dapat. siap mencarut lagi, ada ke patut sent mesej tentang dia kena rab* dengan budak lelaki, then pergi tanya pula dekat budak tue. Aku kasi contoh satu ayat nie,

"Weyh, asal kau cakap dekat kawan2 kau yang kau pegang *tut* aku."

Tapi nak dijadikan cerita, perkataan yang aku dah highlight tue memang dia tak cover langsung. memang straight to the point dia kasi. aku yang baca nie tersentap sekejap, gila apa minah nie hantar mesej macam tue, takda maruah langsung. 

Satu lagi, kalau jadi perempuan tue, jangan nampak kita yang terhengeh-hengeh kat lelaki, biar lelaki yang kejar kita. tapi masalah perempuan nie, dah jelas lelaki tue taknak dekat dia, masih lagi dia nak kejar, padahal dia memang dah tahu lelaki tue dah berpunya, maseh lagi dia mengaku kat kawan2 dia, yang dia dengan lelaki tue.

Aku bukan apa, cuma nak kasi peringatan sikit, makin aku senyap, makin menjadi-jadi. sabar aku pun ada batas juga, aku diam pun tak bermakna aku tak kesah. jadi perempuan tue jangan jadi perempuan yang tak ada sifat malu, muka tak tahu malu. tak pasal2 orang lain yang kena tempias.


p/s : sorry because of my words above .


thanks for willing to stop here and read mine :)

No comments: